דלקת ניוונית של מפרק הברך (אוסטאוארטריטיס) היא סיבת כאב הברכיים השכיחה בגיל המבוגר – מדובר בדלקת מפרקים ניוונית בה נשחקים לאורך השנים סחוס המפרק וחלה פגיעה בעצמות המרכיבות את משטח המפרק ולעיתים אף פגיעה בסחוס המיניסקוס הנמצא בחלל המפרק. הדבר שכיח מאוד מעל גיל 50 ומתבטא בכאב ברך, הגבלת תנועה והפרעה בתפקוד. ניתן לאבחן זאת בד"כ על ידי צילום רנטגן פשוט.

לעתים הסיבה לכאב בברך היא פגיעה ברצועות הברך ובגידי שרירי הברך עקב מבנה לא סימטרי, בעיה בכפות הרגליים, הקרנה מהירכיים או חבלה ולעיתים נוצר כאב לאחר ניתוח להחלפת מפרק ברך, או כאב לאחר ארתרוסקופיה של הברך. הטיפול בדלקת ניוונית של הברך כולל הקלת כאב, תיקון עיוות מכאני והערכת יציבות המפרק. בכאב ניתן לטפל על ידי תרופות ועל ידי הרדמה של העצב המוביל תחושת כאב מהברך. 

אם ההרדמה מעלימה בהצלחה את הכאב למספר שעות ניתן בטיפול נוסף לבצע הרס מכוון של העצבים הנ"ל על ידי גלי רדיו ובכך להשיג הקלה של הכאב למשך מספר חודשים-עד שנה וחצי זאת עד לצמיחת העצב מחדש, בתקווה שצמיחה זו תתרחש בצורה בריאה ופחות כואבת. 

במהלך התקופה שלאחר הטיפול, בה הכאב פחות מורגש, מומלץ מאוד לחזק את שרירי הברך על ידי פיזיותרפיה ופילטיס שיקומי ולרדת ממשקל עודף על מנת למנוע חזרת הכאב ככל שניתן.

צור קשר
close slider
צור קשר
close slider